vineri, 14 noiembrie 2008

Dilemele candidaţilor

Într-o seara am citit un articol de pe blogul Ralucăi în care vorbea despre pronumele personal. Eu nu observasem aspectul ăsta, probabil pentru că mă uit întâi la aspectul afişului electoral şi abia apoi la conţinut.
Voi v-aţi uitat în ultimul timp la afişe, panouri sau bannere electorale? Ce va atras atenţia? Mie mi-a atras atenţia faptul că persoanele care candidează nu ştiu ce să facă cu mâinile, unul îţi arată un deget (arătătorul sau degetul mare....nu vă gândiţi ca mine la prostii; degetul ăla o să-l arate abia după ce ajung parlamentari), altul ne arată 2, altul 3, mai sunt candidaţi care ne arată o mână sau două sau alţii le ţin în buzunar. Greu...tare greu...Părerea mea este că nu ar trebui să vă mai chinuiţi, că mai mult de 10 degete şi doua mâini nu veţi avea niciodată aşa că mai bine faceţi şi voi poze în aşa fel încât să nu se observe că nu ştiţi ce să faceţi cu mîinile.
O altă problemă pe care o au candidaţii este îmbrăcămintea. Unii sunt îmbrăcaţi în costum şi poartă cravată, alţii nu poartă cravată, alţii nu poartă sacoul...şi de aici toate combinaţiile posibile. O parte din candidaţi aleg profesia lor ca mijloc de promovare şi se îmbracă în uniformă sau cu halatul de medic, etc. Unii candidaţi chiar poartă mereu aceleaşi haine ca în poză în speranţa că lumea îi va recunoaşte pe stradă. La doamne e mai uşor, de cele mai multe ori aleg o ţinută office. Eu sper că au ales varianta ce mai bună în funcţie de electoratul ţintă şi ca urmare a unor studii de specialitate.
Nu vreau să dau vina pe candidaţi dar ei sunt cei care decid până la urmă. La fel de vinovaţi pot fi şi consilierii şi staff-urile de campanie.
PS. Am o rugaminte la cei care gândesc şi fac afişele: mai prelucraţi puţin pozele înainte să le folosiţi.

Un comentariu:

danitta spunea...

Chiar citindu-te ma gandeam ce mi-a atras mie atentia la un afis electoral:ochii, privirea, expresivitatea ei. Se zice ca ochii sunt oglinda sufletului dar in cazurile de fata toti afiseaza cea mai buna privire pe care o au, mai putin un candidat de la PNG, Tudor Barladeanu, prin Podu Ros (care in final a migrat de la colegiul 12 la 4) care a ales o privire de criminal. Mai sunt si altii ca el, care se deranjeaza degeaba. Cum nu pot alege pe seama look'ului oricat mi-ar place Catalin Ivan si cum a iesit in afise si marul ala simpatic si fiind eu insami prin gradina PSD si ochii dl'ui Neagu, e ora 12 si tot nu stiu cu cine sa votez. Grea decizie...hmm...dilema mea si a altora ca mine...